diumenge, 27 de gener del 2008

La V@ll en Xarxa, vuit anys després

Lluís M. Segrelles

Remenava jo els antics arxius de les meues col•laboracions que, sota el títol de ‘La V@ll en Xarxa’, vaig publicar a cavall dels anys 2000 i 2001 i alhora a Internet en Vilaweb Ontinyent i en paper a la revista Crònica, i m’han vingut al cap bones vibracions, i algunes reflexions d’aquell temps, del d’ara i del camí recorregut. Sense ànim d’ésser-ne exhaustiu, us comente alguna coseta.
A banda de la nostàlgia que envaeix en recordar la gestació d’aquell experiment, la veritat és que el moment era diferent a l’actual, però hi ha coses que no han canviat tant, o almenys no tant com caldria.
Si en els anys 2000 i 2001 Internet a la Vall d’Albaida quasi era un miratge, amb línies telefòniques obsoletes, a hores d’ara, a principis de 2008 han millorat les connexions, ja que a quasi tots els pobles podem comptar amb banda ampla, i sé que els qui no en gaudeixen, com l’amic Àngel a Benicolet, o d’altres companys a Montitxelvo, se’ls estaran menjant els dimonis, i amb raó. No n’hi ha dret que ací els polítics i les empreses telefòniques ens inunden amb promeses, electorals uns i tarifàries els altres, i la realitat rural siga una altra ben pitjor.
Lamentablement, a la comarca on la cosa no ha avançat massa, per als anys transcorreguts, és en els continguts, en el seriós i continu esforç de manteniment de pàgines web, tant de particulars, com empreses com d’institucions.
Per això, a banda de tornar a penjar íntegrament aquella ‘La V@ll en Xarxa’ dels inicis d’Internet a la casa nostra, m’he proposat, amb els avantatges que em dóna el bloc Colata, d’anar actualitzant aquelles dades i parlar-ne de les novetats que observe.
Això sí, xino xano, amb un poquet de paciència em podreu seguir.

1 comentari:

Colata ha dit...

Valldalbaidí ha dit:
Així és xiquet... els que no tenim la connexió ràpida, com diu mo´ssén Gàlim, encara tenim més mèrit en tot açò de la xarxa.